Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2010

ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΛΑΡΙΣΑ-ΚΟΖΑΝΗ: ΕΡΩΤΗΣΗ ΗΡΩΣ ΔΙΩΤΗ - ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗ

100.000.000 € ΣΤΟ ΕΣΠΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΔΙΚΟ ΑΞΟΝΑ ΛΑΡΙΣΑ-ΚΟΖΑΝΗ
"Οι μελέτες αλλά και η κατασκευή του έργου της παράκαμψης Ελασσόνας, ένα πάγιο αίτημα του ομώνυμου δήμου, έπρεπε να ξεκινήσουν ...προχθές" επεσήμανε η βουλευτής Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ Ηρώ Διώτη, σχολιάζοντας την απάντηση του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Μαγκριώτη, σε σχετική ερώτησή της για το έργο.
Σύμφωνα με την επίσημη απάντηση του υπουργείου, στον οδικό άξονα Λάρισα-Ελασσόνα-Κοζάνη, εκπονούνται από τη ΔΜΕΟ του υπουργείου οι εξής μελέτες:
"1. Για τα οδικά τμήματα α)Τύρναβος-Αρχή παράκαμψης Ελασσόνας και β) Μικρό Ελευθεροχώρι-όρια ν. Λάρισας-Κοζάνης, έχει ήδη υπογραφεί το σχετικό ιδιωτικό συμφωνητικό (08-12-2008). Για το υποτμήμα (α) έχουν υποβληθεί από το ανάδοχο μελετητικό σχήμα αναγνωριστική μελέτη οδοποιίας, τοπογραφική μελέτη και Προμελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, οι οποίες βρίσκονται σε διαδικασία ελέγχου και περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Στο υπόψη υποτμήμα ανήκει και αυτό από Τσαριτσάνη-Αργυροπούλιο της ΕΟ Λάρισας-Κοζάνης, που περιλαμβάνει και σήραγγα στην περιοχή Μελούνας, μήκους περίπου 2,5χλμ. Για το υποτμήμα (β), έχουν υποβληθεί από το ανάδοχο μελετητικό σχήμα τοπογραφική μελέτη, αναγνωριστική μελέτη κόμβων, προμελέτη οδοποιίας, προμελέτη υδραυλικών έργων και Μ.Π.Ε., οι οποίες βρίσκονται σε στάδιο ελέγχου. Η συνολική διάρκεια της σύμβασης προβλέπεται να είναι 20 μήνες από την υπογραφή του ιδιωτικού συμφωνητικού και αφορά τετράιχνη διατομή (17μ.) σε συνολικό μήκος 35χλμ.
2. Για τα οδικά τμήματα α)Τέλος παράκαμψης Ελασσόνας-Μικρό Ελευθεροχώρι και (β) όρια νομών Λάρισας-Κοζάνης-Τριγωνικό Κοζάνης, έχει προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός και αξιολογούνται ήδη από την αρμόδια Επιτροπή Διαγωνισμού οι Τεχνικές Προσφορές των ενδιαφερομένων μελετητικών γραφείων. Αφορά στη βελτίωση των υπόψη υποτμημάτων του οδικού άξονα Λάρισα-Ελασσόνα-Κοζάνη, με τετράιχνη διατομή (17μ.), σε συνολικό μήκος 24χλμ.
3. Ειδικότερα, όσον αφορά στην Παράκαμψη Ελασσόνας, στο πλαίσιο παλαιότερης σύμβασης αρμοδιότητάς μας, έχει συνταχθεί και εγκριθεί οριστική Μελέτη Οδοποιίας και ΜΠΕ, συνοδευόμενες και από τις λοιπές υποστηρικτικές μελέτες με τυπική διατομή (ασφαλτικού καταστρώματος) 11μ.
Με βάση τα προαναφερόμενα, στο σχεδιασμό της Υπηρεσίας είναι η εν μέρει ανασύνταξη των μελετών της παράκαμψης, ώστε να αποκτήσει την ίδια τυπική διατομή με τα εκατέρωθεν υποτμήματα του οδικού άξονα Λάρισα-Ελασσόνα-Κοζάνη. Η κατασκευή των υπόψη οδικών τμημάτων θα ακολουθήσει μετά την ολοκλήρωση των σχετικών μελετών, που θα επιφέρουν την απαραίτητη ωριμότητα για τη δημοπράτηση των έργων. Ήδη στο υπουργείο στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, έχει προβλεφθεί ποσό 100 εκατ. Ευρώ για τον οδικό άξονα Λάρισα-Κοζάνη".
"Τίποτα καινούριο δεν έρχεται να προσφέρει η απάντηση του υφυπουργού, παρά μόνο η έμμεση ενημέρωση ότι θα έχουμε κι άλλη καθυστέρηση στην κατασκευή του έργου, αφού ακόμη συζητάμε για ανασύνταξη μελετών, όταν η πρώτη σύμβαση λήγει τον Αύγουστο το 2010" σχολίασε σχετικά η βουλευτής, προσθέτοντας: "Επιπλέον, το υπουργείο δεν απαντά καν στο θέμα της αποκατάστασης του κατεστραμμένου, πλέον, οδικού δικτύου Ελασσόνας-Κοζάνης. Η κατασκευή του έργου έπρεπε να είχε ξεκινήσει ...προχθές, πριν η επαρχία Ελασσόνας βουλιάξει στο κυκλοφοριακό χάος που δημιούργησε η πτώση των βράχων στα Τέμπη και πριν θρηνήσουμε κι άλλα θύματα στη Μελούνα".

1 σχόλιο:

Γράψτε εδώ τις προτάσεις, τις σκέψεις, τις ιδέες, τις απόψεις, τα προβλήματα για ότι σας ενδιαφέρει.