Μας φαίνεται παράξενο που κάποτε μπορέσαμε να χτίσουμε τα σπίτια τα καλύβια και τις στάνες μας... Πως γεννήθηκαν πως δυναμώσανε τα παιδιά μας;
Ο τόπος μας είναι κλειστός.
Τον κλείνουν οι δυο μαύρες Συμπληγάδες…"
Γιώργου Σεφέρη "Ο τόπος μας είναι κλειστός"
Όταν το αυτονόητο, το πασιφανές και το επιβεβλημένο δεν έχουν εφαρμογή, τότε μιλάμε και βρισκόμαστε πάλι μπροστά στο πρόβλημα της ολοκλήρωσης του δρόμου Ρυμνίου-Κοζάνης μέσω Καισαρειάς! Του δρόμου που σήμερα εξυπηρετεί τις μετακινήσεις του 90% των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής των Καμβουνίων προς την Κοζάνη.
Το Νοέμβριο του 2008 μας λέγανε ότι θα δοθεί με συμπληρωματική ανάθεση στον εργολάβο που έκανε το βασικό τμήμα του ίδιου δρόμου των 2,2 χλμ.
Τον Οκτώβριο του 2009 ότι το έργο προϋπολογισμού 130.000 € δημοπρατείται "την επόμενη εβδομάδα"!
Το Δεκέμβριο του 2009 ότι θα δημοπρατηθεί "το προσεχές διάστημα" και ότι είναι πλέον προϋπολογισμού 300.000 €.
Τον Απρίλιο του 2010 ενημερωθήκαμε ότι ορίστηκε η δημοπράτηση του έργου για τον προσεχή Ιούλιο!
Και πριν λίγες ημέρες λάβαμε την περίληψη της μελέτης που είναι πλέον προϋπολογισμού 193.000 € αλλά και την πληροφορία ότι δεν έχει οριστεί ημερομηνία διαγωνισμού γιατί "προέκυψε ένα πρόβλημα με την Περιφέρεια"!!
Στην ουσία βέβαια και ενώ μπαίνουμε στη θερινή περίοδο, δεν έχει δρομολογηθεί τίποτε.
Επαναλαμβανόμαστε αλλά δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά.
Η "ιστορία" ξεκίνησε από το 2005. Η πρόταση βελτίωσης του δρόμου Κοζάνης-Ρυμνίου μέσω Καισαρειάς που θα έβγαζε τα Καμβούνια από την απομόνωση, αίτημα όλων των φορέων και των κατοίκων, δημιούργησε ελπίδες και προσδοκίες ότι επιτέλους κάτι θα γίνει και σ' αυτή την πολύπαθη περιοχή. Η κατάτμηση όμως ενός έργου που συνολικά αφορούσε ασφαλτόστρωση περίπου 5χλμ, σε πέντε επιμέρους εργολαβίες -ίσως αυτό να μην έχει προηγούμενο- δημιούργησε αλυσιδωτά προβλήματα και καθυστερήσεις.
Από τότε έχουν ολοκληρωθεί οι δυο εργολαβίες που αφορούν την παράκαμψη της Καισαρειάς (ΕΖ 1300 μ.) και το μεγαλύτερο τμήμα (ΗΘ 2.200 μ. από τα 2.750 μ.) από την Καισαρειά προς το Ρύμνιο που πρέπει να ομολογήσουμε ότι έχουν διευκολύνει κατά πολύ τις μετακινήσεις μας.
Απομένουν, τα υπόλοιπα 550 μ.(ΗΖ) του τμήματος που προαναφέραμε, η σύνδεση -κόμβος - του ίδιου δρόμου με το δρόμο Αιανής-Ρυμνίου (Θ 50 μ.) και η παράκαμψη του Κήπου μήκους 1200 μ.(ΓΔ). Με βασικότερο το τμήμα των 550 χωρίς να παραβλέπουμε και την αναγκαιότητα αποκατάστασης της σύνδεσης -κόμβου- των 50 μ.
Στο σημείο αυτό σήμερα, παρότι είναι γνωστό ότι κινείται το σύνολο των οχημάτων προς την Κοζάνη δεν έχει τοποθετηθεί καμιά πινακίδα με την αλλαγή κατεύθυνσης σε ένα δύσκολο και επικίνδυνο σημείο, και επιπλέον έστω αυτή "ΕΙΣΕΡΧΕΣΤΕ ΥΠΟ ΙΔΙΑΝ ΕΥΘΥΝΗΝ"!
Επιτέλους ας δοθεί μια άμεση λύση τώρα…
Η περιοχή των Καμβουνίων ήταν, διαχρονικά από την πολιτεία, σε δεύτερη μοίρα από πλευράς υποδομών.
Ως πότε θα συνεχίζεται αυτή η κατάσταση…
Ως πότε θα υποβαθμίζεται, θα παραγκωνίζεται και θα υποτιμάται μια ολόκληρη κοινωνία…
Ως πότε θα την "κλείνουν οι Συμπληγάδες"…
Γ.Μ. mikrovalto.gr Από την "Εν Μικροβάλτω…"
Τα γνωστότερα έργα που πέρασαν στην ιστορία σαν ανέκδοτα για την ταχύτητα κατασκευής:
ΑπάντησηΔιαγραφήΤης Άρτας το γιοφύρι
Το τρένο της Κοζάνης - Καλαμπάκας
Ο δρόμος Ρύμνιο - Τριγωνικό