Παρασκευή 31 Ιουλίου 2009

Ο ΔΡΟΜΟΣ ΚΟΖΑΝΗ – ΡΥΜΝΙΟ – ΤΡΙΓΩΝΙΚΟ

Του Γιώργου Μαστρογιανόπουλου από την εφημερίδα «Εν Μικροβάλτω...»


Ανοιχτή επιστολή πρόσκληση στον Αντινομάρχη κ. Σόκουτη

Κύριε αντινομάρχη,
Κατ΄ αρχήν θα ήθελα να εκφράσω την ειλικρινή εκτίμησή μου στο πρόσωπό σας, που απορρέει τόσο από τη θητεία σας στη Ν.Α., όσο και από τη μακροχρόνια ενασχόλησή σας στα κοινωνικά δρώμενα. Επίσης αναγνωρίζω ότι συμβάλλετε θετικά στην επίλυση των προβλημάτων της - «αδικημένης» όπως και να το κάνουμε - περιοχής μας.
Αφορμή για την επικοινωνία αυτή είναι η ασφαλτόστρωση του δρόμου της παράκαμψης Καισαρειάς που ολοκληρώθηκε σήμερα 18-7-2009 και είχε δρομολογηθεί – ανατεθεί από σας στις 11-2-2009. Κάτι βέβαια, αυτό καθ΄ εαυτό, θετικό.
Κύριε Αντινομάρχη,
Σας απευθύνω – με όλο το σεβασμό – την πρόκληση για μια επιτόπια εξέταση του δρόμου Κοζάνης-Κήπου-Ρυμνίου-Τριγωνικού, από κοινού με την ταπεινότητά μου.
Θα εξετάσουμε κατ΄ αρχήν το τμήμα από Κήπο μέχρι Ρύμνιο, ένα τμήμα που δημιούργησε προσδοκίες εξόδου από την απομόνωση της περιοχής των Καμβουνίων, για την πιο γρήγορη και ασφαλέστερη μετακίνησή τους. Ο δρόμος αυτός, που έχριζε συνολικών παρεμβάσεων περί τα έξι χιλιόμετρα, παρά την ολοκλήρωση δύο εργολαβιών, μιας της περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας τριών χιλιομέτρων και τώρα δεύτερης του 1,3 χιλιομέτρου, με την παράκαμψη της Καισαρειάς που προανέφερα παραμένει ανενεργός και εκτός κυκλοφορίας από τους συντοπίτες μας – έτσι κι αλλιώς δεν έχει δοθεί στην κυκλοφορία- αφού ένουν σε εκκρεμότητα τρία κύρια σημεία. Με τη σειρά είναι η ασφαλτόστρωση της παράκαμψης Κήπου, μήκους 1,2 χιλιομέτρου, η ασφαλτόστρωση των πρώτων 550 μέτρων από την Καισαρειά προς το Ρύμνιο – υπήρχαν πληροφορίες ότι θα εντάσσονταν συμπληρωματικά στην εργολαβία της παράκαψης Καισαρειάς – και η κατασκευή του κόμβου σύνδεσης με το δρόμο Αιανής Ρυμνίου. Βλέπετε η «σαλαμοποίηση» ενός σχετικά μικρού έργου – 6 χλμ σε 4-5 εργολαβίες, μόνο προβλήματα και καθυστερήσεις δημιούργησε, Και δεν παραβλέπω τυχόν εμπόδια «αρμοδιότητας» ή «κυριότητας» ή «ευθύνης» Δήμων, Νομαρχίας ή Περιφέρειας, αλλά ο κοινός νους λέει ότι πρέπει να βρίσκεται πάντοτε η ορθολογική λύση που να εξυπηρετεί τον άνθρωπο.
Και πάμε στο κομμάτι του δρόμου Ρυμνίου – Τριγωνικού με την ενδιάμεση διασταύρωση με το δρόμο προς τα χωριά των Καμβουνίων, συνολικά μήκους δέκα χιλιομέτρων. Στην έξοδο της γέφυρα Ρυμνίου υπάρχει η πινακίδα που εφιστά την προσοχή μας ότι ο «ΔΡΟΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ – ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙΤΑΙ ΜΕ ΙΔΙΑ ΕΥΘΥΝΗ». Και βέβαια αυτόματα αποδιώχνει κάθε ευθύνη, για ότι γίνει, από τους ... υπευθύνους! «Υπό κατασκευή για πάνω από 20 χρόνια! Κι ας είναι γνωστό σε όλους ότι αυτός ο δρόμος αποτελεί την κύρια πρόσβαση προς την Κοζάνη σχεδόν του συνόλου των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής των Καμβουνίων. Και δεν γίνεται η δημοπράτηση του δρόμου, με το αιτιολογικό ότι δεν παραδόθηκε ακόμη! Με προφανείς κυνδίνους.
Θα δείτε κι άλλα κ. Αντινομάρχη. Πινακίδες σήμανσης των 100 χλμ και των 30 χλμ εκεί που δεν πρέπει, άλλες αυτοσχέδιες πινακίδες, παράνομες(;) εξορύξεις αμμοχάλικων, λακούβες, σωρούς χωμάτων χωρίς την κατάλληλη σήμανση. Και το κυριότερο: στο ένα χιλιόμετρο πριν το τέλος που είναι ο κόμβος του Τριγωνικού, ένα κομμάτι του δρόμου μήκους 80-100 μέτρων, όπου έχουν σημειωθεί σοβαρά ατυχήματα, παραμένει στενός και χωματόδρομος στην ίδια κατάσταση για τουλάχιστον για πάνω από 10 χρόνια! Και εξηγώ ότι το κομμάτι αυτό του δρόμου, παρουσίασε από την αρχή της κατασκευής του καθίζηση – κατολίσθηση – και μάλλον αποτελεί την «επίσημη δικαιολογία» για τη μη παράδοση του δρόμου! Δεν μπορεί να γίνει μια προσωρινή βελτίωση, αφού εδώ και χρόνια φαίνεται ότι έχει σταθεροποιηθεί το έδαφος και να σημανθεί κατάλληλα; Το κακό με την περίπτωση αυτή είναι όπως φαίνεται, ότι την έχουν αποδεχθεί οι άμεσα «θιγόμενοι» κάτοικοι και φορείς των παραπλήσιων χωριών και δεν έχει υποπέσει στην αντίληψή μου καμιά ανάλογη διαμαρτυρία. Τελικά τι θα κάνετε και μ΄ αυτό το τμήμα των δέκα χιλιομέτρων κ Αντινομάρχη;
Η συνολική κατάσταση του δρόμου στη διαδρομή αυτή Κοζάνης – Τριγωνικού, παραπέμπει στο θέατρο του παραλόγου και προσβάλει τη νοημοσύνη μας. Και βέβαια η ευθύνη γι αυτή τη διαχρονική εκκρεμότητα δεν αφορά το πρόσωπό σας. Όμως κάτι πρέπει να γίνει.
Κύριε Αντινομάρχη, δικαίωμα για ασφαλείς μετακινήσεις και για τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής τους έχουν και οι κάτοικοι των Καμβουνίων!

Με εκτίμηση και σεβασμό
Γιώργος Μαστρογιαννόπουλος
Πρόεδρος του Συλλόγου Μικροβαλτινών Ν. Κοζάνης

4 σχόλια:

  1. ο άρθρο είναι δημοσιευμένο στο φύλλο 17 του Ιουλίου 2009, στην τετραμηνιαία εφημερίδα του Πολιτιστικού Συλλόγου Μικροβαλτι΄νών Ν. Κοζάνης με το παρακάτω υστερόγραφο:
    "Με την ευκαιρία κ αντινομάρχη. Οι εργασίες της βασικής εργολαβίας δημιουργίας του Γεωπάρκου Μικροβάλτου, έχουν περατωθεί από τον περασμένο Νοέμβριο. Ερωτήματα: Πότε θα παραληφθεί το έργο; Πότε θα δρομολογηθούν οι συμπληρωματικές εργασίες που απαιτούνται και ποιές είναι αυτές;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σήμερα, 31 Ιουλίου 2009,παραδόθηκε το τμήμα του δρόμου Σερβίων - Κοζάνης μέχρι τη διασταύρωση Βελβεντού. Θα ακολουθήσει τώρα ένα τμήμα από το Βαθύλακκο μέχρι τις σχολές του ΟΑΕΔ στα Πετρανά.
    Μέτρο το μέτρο, κομμάτι κομμάτι κάποτε θα φτάσει και στην Κοζάνη.
    Όσο για το υπόλοιπο τμήμα Σέρβια - Τριγωνικό ακόμη δεν ορίμασε (το έργο).
    Άρα να περιμένουμε κάμποσα χρόνια, να ερημώσει η περιοχή και μετά αφού δεν θα έχει κόσμο, το έργο δεν θα χρειάζεται!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δόθηκε σήμερα, Παρασκευή 31 Ιουλίου 2009, σε κυκλοφορία από το Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας Ανδρέα Λεούδη και το Νομάρχη Κοζάνης Γιώργο Δακή το τμήμα του δρόμου «διασταύρωση Βελβεντού – είσοδος Σερβίων» συνολικού μήκους 2 χιλιομέτρων.
    Το τμήμα αυτό είναι το πρώτο που δόθηκε στα πλαίσια του υλοποιούμενου έργου «Βελτίωση – διαπλάτυνση τμημάτων Εθνικής οδού Κοζάνης – Σερβίων» το συνολικό κόστος του οποίου θα ανέλθει στα 2.500.000,00 €.
    Το συνολικό πλάτος του δρόμου είναι 11,00 μέτρα και περιλαμβάνει δύο λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 3,25 μέτρα η κάθε μία, λωρίδα εκτάκτων αναγκών εκατέρωθεν, πλάτους 1,25 μέτρων η κάθε μία και πέραν αυτού έρεισμα εκατέρωθεν, πλάτους 1,00 μέτρου το καθένα.
    Αμέσως μετά το Δεκαπενταύγουστο ξεκινούν οι εργασίες για το δεύτερο τμήμα της παρούσας εργολαβίας από τις κατωφέρειες των σχολών ΟΑΕΔ μέχρι τη διασταύρωση Αμυγδαλιάς, πριν το Βαθύλακο, μήκους περίπου 2 χιλιομέτρων.
    Όπως δήλωσαν τόσο ο Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας κ. Λεούδης όσο και ο Νομάρχης Κοζάνης κ. Δακής με τις παρεμβάσεις αυτές βελτιώνεται σημαντικά ο δρόμος Κοζάνης – Σερβίων και γίνεται ασφαλέστερος, κάτι που αποτελούσε αίτημα δεκαετιών για τους κατοίκους της περιοχής.
    Τέλος, για τα υπόλοιπα τμήματα του δρόμου που έχουν μελετητική ωριμότητα όπως δεσμεύτηκαν οι κύριοι Λεούδης και Δακής θα ενταχθούν στο ΕΣΠΑ με προϋπολογισμό άνω των 12 εκατομμυρίων ευρώ ώστε να ολοκληρωθούν συνολικά οι βελτιώσεις στο δρόμο Κοζάνης – Σερβίων.
    Στην παράδοση σε κυκλοφορία του τμήματος διασταύρωση Βελβεντό-Σέρβια παρευρέθηκαν επίσης οι αντινομάρχες κ. Σόκουτης και κ. Γκερεχτές, ο δήμαρχος Σερβίων κ. Κοκολιός, εκπρόσωποι του δημάρχου Βελβεντού, νομαρχιακοί και δημοτικοί σύμβουλοι και κάτοικοι της περιοχής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τη σύμβαση για την εκπόνηση της μελέτης του τμήματος της εθνικής οδού Κοζάνης – Ρύμνιου, με χαρακτηριστικά αυτοκινητοδρόμου, υπογράφηκε σήμερα στα γραφεία της Περιφέρειας στην Κοζάνη, ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας κ. Ανδρέας Λεούδης. Ο δρόμος θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και θα είναι πλάτους 17 μ. Υπολογίζεται να παραδοθεί το 2013.
    Καλή η είδηση! Αλλά αρκεί να μην είναι σαν όλες τις άλλες που ακούσαμε ως τώρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Γράψτε εδώ τις προτάσεις, τις σκέψεις, τις ιδέες, τις απόψεις, τα προβλήματα για ότι σας ενδιαφέρει.